Intern Klachtreglement
Organisatie Kinderopvang de Schat heeft in het kader van de Wet kinderopvang een interne klachtenregeling opgesteld. Deze regeling beschrijft de werkwijze bij het behandelen en registreren van klachten van ouders.
Organisatie Kinderopvang de Schat heeft in het kader van de Wet kinderopvang een interne klachtenregeling opgesteld. Deze regeling beschrijft de werkwijze bij het behandelen en registreren van klachten van ouders.
Bij voorkeur maken ouders/verzorgers een klacht eerst bespreekbaar bij de direct betrokkene. Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing, dan kan een formele klacht ingediend worden. Afhankelijk van de klacht kan deze worden ingediend bij de locatiemanager. Deze is te bereiken per email: administratie@kvs.betaomgeving.nl .
Gedacht kan worden aan klachten zoals:
– Geleverde diensten van het kantoor (planning, financiën etc)
– De werkwijze van de Kinderopvang in bv. de omgang met ouder/kind.
– Gedragingen van medewerkers m.b.t. de verzorging en begeleiding van het kind
– Het niet nakomen van regels en/of afspraken.
Een formele klacht wordt schriftelijk ingediend.
Mocht interne klachtafhandeling niet leiden tot een bevredigende oplossing dan staat ouders de weg vrij naar informatie, advies en mediation bij Klachtloket Kinderopvang, gevestigd in Den Haag. www.klachtenloket –kinderopvang.nl of aanmelding van het geschil bij de Geschillencommissie www.degeschillencommissie.nl
In sommige gevallen is het van belang de klacht rechtstreeks in te dienen bij de Geschillencommissie.
Organisatie: | Kinderopvang de Schat |
---|---|
Medewerker: | De medewerker, werkzaam bij Kinderopvang de Schat. |
Locatiemanager: | Diegene die leiding geeft aan de locatie waar het kind is geplaatst. |
Ouder: | Een natuurlijk persoon die gebruik maakt, gebruik wenst te maken of gebruik heeft gemaakt van de diensten van de kinderopvangorganisatie, voor de opvang van zijn – of haar kinderen. |
Klager: | De ouder die een klacht indient. |
Klacht: | Schriftelijke uiting van ongenoegen. |
Klachtenloket Kinderopvang: | Instituut voor informatie, bemiddeling, advies en mediation. |
Geschillencommissie: | Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, voor bindende geschillenafhandeling. |
Schriftelijk: | Onder schriftelijk wordt ook ‘elektronisch’ verstaan, tenzij de wet zich daar tegen verzet. |